Velkommen til Naturbarna avd Kilen

Her kan du lese litt om barnehagen vår:

Kilen barnehage består av tre aldersinndelte avdelinger.

Trehjulingen er en 0-2 års avdeling, Mini Crosser´n er for barn fra 2-4 år og Maxi Crosser´n er for de mellom 3 og 6 år.

Kilen jobber det 10 faste ansatte. 1 daglig leder, 3 pedagogiske ledere, 1 barnehagelærer, 4 barne- og ungdomsarbeidere og 1 assistent. I tillegg har vi 1 ekstraressurs og flere faste vikarer.

Kilen barnehage legger vekt på aktivitet ute i all slags vær. Vi bruker BMX-banen og her lærer barna på Crosser´n å sykle i eget tempo.
Vi bruker nærliggende skogsområder, barna får klatre i trærne og utfolde seg. Vi er også opptatt av kulturelle opplevelser i form av teater og musikk. Vi bruker Fredrikstad sentrum og tar oss dit med vogn, ferje eller buss.

På Lilleng gård har vi dyr i barnehagens eget fjøs!  Vi har ponni, esel, sauer, kaniner og griser.

Vi har en egen bil med sju seter som vi bruker på lengre utflukter.

På barnehagens uteområde har vi to oppvarmede hytter som vi bruker til aktiviteter og samlinger.

Vi serverer tre måltider om dagen på Kilen. Frokost, lunsj og frukt/grønnsaksmåltid. Vi har varmlunsj en dag i uken. Kostpenger er 373 kr pr. måned, og summen indeksreguleres årlig.

Vi har sommerstengt 3 uker i juli.